woensdag 10 augustus 2011

Weer thuis en eerste opvulling / Back home and first injection

Weer thuis
Back home
Ondertussen ben ik alweer even thuis. De eerste tijd heb ik nog veel gelegen en gezeten. Niet omdat ik veel pijn had, maar vanwege het bloeden. Van onder heb ik nog veel nagebloed. De ene dag wat meer dan de andere dag, maar het zal vooral wondvocht zijn. Mijn arm gaat erg goed. De eerste dagen zijn wel gevoelig geweest en vooral bij de dagelijkse bezigheden doet het soms even pijn. Bijvoorbeeld bij het handen wassen, beweeg je je handen en armen flink. Snelle bewegingen (hand naar binnen draaien, trommelen) kan ik beter niet doen. Voor de rest is het erg goed te doen.
English: I am back home again for a little while now. I laid down a lot, resting. Not because I was so much in pain, but more because of the bleeding. I bled quite a bit ´down under´. My arm is doing very well. The first days were a bit sensitive, especially with the daily routine, like washing your hands or turning around your hand or arm very quickly. But I cannot complain to be honest, everything is going very well over all.

Eerste keer inspuiten
First time injecting
Vorige week woensdag ben ik terug naar het VU geweest, om de expander voor het eerst op te laten vullen. Dr. Buncamper vertelde dat hij er tijdens de operatie alvast 20cc in heeft geinjecteerd. Zijn assisstent kwam nu aan met 2 potjes met 50cc zoutwateroplossing. Eerst maar eens 1 flesje in een spuit gedaan. Dr. Buncamper voelde op mijn arm (vlakbij mijn elleboog) waar de vulnippel zat en plaatste de injectienaald in mijn arm. Dit was niet pijnlijk, je voelt het gewoon. Heel langzaam spoot hij de vloeistof in. Ik voelde het wel lopen door het buisje, maar pijnlijk was het absoluut niet. De dokter vroeg steeds of het nog ging en uiteindelijk heeft hij de hele 50cc ingespoten. Dit was voldoende voor nu. Toen ik opstond en weer ging, voelde ik de arm pas wat op spanning staan. Waar de vloeistof eerst nog ´klotste´ in mijn arm als een golfslagbad, stond het nu strak onder mijn huid. Het zag er gelijk heel anders uit, nu is het pas echt serieus iets ´onnatuurlijks´ op mijn arm! Deze dag voelde ik het wel, maar het was nog steeds niet erg pijnlijk.
I went to the hospital a week ago for my first injection to fill up the tissue expander. Dr. Buncamper injected 50cc in the balloon. He grabbed the filling port on my arm and injected. This didn´t hurt, it´s just that you can feel it. He kept asking if I were allright while injecting and got it all in there. When I got up to leave my arm felt ´under pressure´. It also looked a bit strange now. You can really see something unnatural is under there. This and the following days it felt like this, but still not painful.

Totaal van 500 cc
Dr. Buncamper vertelde dat er een ´Ballon´ van 350cc in mijn arm zit, hij gaat hem oprekken tot 500cc, of in ieder geval hoeveel ik zelf kan hebben. Dit is om de huid niet te laten terugrekken en omdat de ballonnen zeker wel zoveel kunnen hebben.

Nu, precies een week later, is mijn huid wat meer opgerekt en voelt het alsof de ballon weer minder op spanning staat. Het klotst weer iets. Dat is een goed teken denk ik, de huid rekt goed mee.
Dr. Buncamper told me that he had placed an expander which can contain 350cc. He is trying to inject 500cc or how much I can handle. Right now, a week later my skin has expanded again. My arm is not so much under pressure again. I guess that is a good sign.

Hieronder wat foto's:
Some pictures±

Mijn arm net na het injecteren van de 50 cc
My arm just after the first filling up, 50 cc


Mijn arm op 10 augustus, een week na het oprekken. Klik op de foto's voor een vergroting.
A week after the first injection into the expander. Click on the photos to enlarge them.



Hieronder zie je het hoekje in mijn arm wat af en toe irriteert. Hier zit net het hoekje van de ballon wat in mijn huid ´prikt´.
You can see a little irritating spot on the side of my arm. This is where the edge of the expander ´pokes´ into my skin.

Dan nog een leuke primeur, een rontgenfoto van mijn arm na de eerste opvulling.
Bij het rode pijltje zie je waar het vulnippel zit en bij het groene pijltje zie je het slangetje wat van de nippel naar de ballon loopt. Op de foto zie je goed hoe de expander zit en dat hij nog lang niet vol zit. Dit is goed aan de 'knik´ te zien in het midden.

I could not keep this to myself, this is an x ray photo of my arm, just a week after injecting the first 50cc into the expander. The red arrow points to the filling port of the ´balloon´. The green one shows the little tube that goes from the filling port to the expander itself. In the picture you can see that the expander can have a lot more in it to be completely filled.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten